Nova zdravstvena epidemija – BOLEZEN SEDENJA

Do sedaj ste najverjetneje že slišali za veliko potencialnih stranskih učinkov dolgotrajnega sedenja – vključno z veliko posledičnih problemov povezanih z bolečinami v ledvenem in križnem predelu hrbtenice.

V tem članku predstavljam 4 uporabne nasvete, kako se izognit negativnim posledicam tako imenovane nove zdravstvene epidemije – bolezen sedenja:

 

  1. Vstajajte se na vsakih 20-30min

Pozitivno vpliva tako na hrbtenico, kakor tudi na mišice nog, kar pospeši pretok krvi po telesu. Tako lahko to enostavno dejanje zmanjša bolečino v križu, mišično zatrdelost in hkrati poviša nivo telesne energije preko dneva.

Poskušate lahko z različnimi alarmi (tel., rač.) ali si prilagodite delo na 20-min segmente.

 

  1. V vsakodnevno rutino vključite raztezne vaje

Dolgotrajno vztrajanje v sedečem položaju vpliva na skrajšanje zadajšnjih mišic nog, kakor tudi mišic in mehkega tkiva okrog kolčnih sklepov. Sedeč položaj z držanjem miške lahko prav tako vpliva na okorelost ramenskih sklepov.

Z izvedbo samo nekaj razteznih vaj na dan, lahko na dolgi rok zmanjšamo zatrdelost mišic in mehkega tkiva okrog sklepov.

 

  1. Izogibajte se predolgi uporabi elektronike

Kot veliko ljudi, ste verjetno prisiljeni k dnevni 8-urni uporabi računalnika v službi. Tako da. ko pridete domov, ne usmerjajte glave v gledanje televizorja ali laptopa. Ta tipična nezdrava navada vodi do dodatnega sedenja, kar je zadnje kar potrebujete po dolgem dnevu v službi.

Namesto tega naredite načrt priljubljene aktivnosti, ali samo opazujte ptice, ali preprosto vodite psa na sprehod.

 

  1. Pojdite na hodit, v naravo

Ne omejujte vadbe samo na fitnes, ampak poskušajte hodit čim več čez dan. Hoja vpliva na veliko pozitivnih učinkov, vključno s sprostitvijo naravnih telesnih ubijalcev bolečine, znanih kot ENDORFINOV.

  • Vključitev aktivnosti v službeni del dneva je tudi načrtovanje srečanj kjer je potrebna hoja.
  • Kadar koli je priložnost se namesto dvigala poslužujte stopnic.
  • Začnite uporabljat program, kateri vam šteje korake čez ves dan.

Že majhne spremembe preko dneva, lahko ključno vplivajo na izboljšanje stanja telesa, počutja in zmanjšanje bolečin.

Ampak ključ v tem je, da začnete danes!

 

Jožica Cajnko, dipl. fiziot., limfterapevtka



FIZIO MEDIC CENTER

  • Mežanova ulica 2 A, 2250 PTUJ
  • 031 713 263
  • fth.cajnko@gmail.com

Delovni čas

  • vsak dan po dogovoru